NOTAM - HTA14

NOTAM - HTA14


Wanneer HTA14 of HTA14B actief is, moet men zich registreren in het logboek dat aan de kantine hangt.
Voor de aanvang van elke vlucht met een modelvliegtuig op ons terrein, MACH, moet de modelpiloot in kwestie eigenhandig kennis genomen hebben van het feit dat de HTA14 actief is of niet. Let hierbij wel op, de uren vermeld op de NOTAM zijn altijd UTC tijden en niet lokale tijden.

Dus in de zomer moet je er 2 uur bijtellen, tijdens de winter 1 uur​​​​​​​​​​​​​


Nieuw KB 01.01.2023


We verwijzen ook naar ons artikel 30 van het Reglement van Inwendige Orde

Voor elke modelvliegactiviteit is elk lid verplicht de NOTAM’s te bekijken om te zien of HTA14 en of HTA14B al dan

niet actief is.

Iedere piloot is zelf verantwoordelijk voor hoogte overtredingen en andere luchtvaart-incidenten.

De club kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de individuele luchtvaart overtredingen van leden.

Vliegen met een hoogtemeter (vario) wordt aanbevolen.

Ieder lid dient het Reglement van Inwendige Orde te handtekenen voor ontvangst en kennisname ervan.

Elk lid dient zich te registreren bij vliegactiviteiten tijdens HTA14 in een boek dat ter beschikking gesteld wordt.

Indien er een bemand vliegtuig/helikopter onze vliegzone nadert moet men de reflex hebben om te dalen.

Share by: